Выхаваўчая і ідэалагічная праца | Мінскі радыётэхнічны каледж
Гэтая старонка была перакладзена аўтаматычна і яшчэ не праверана экспертамі.
Выхаваўчая і ідэалагічная праца

Увядзенне


Выхаваўчая работа ў філіяле БДУІР МРК ажыццяўляюць высокакваліфікаваныя спецыялісты, выкладчыкі, куратары, якія маюць вялікі стаж педагагічнай дзейнасці і досвед працы з моладдзю.

Адмысловае месца ў выхаванні навучэнцаў філіяле БДУІР МРК адведзена куратарам навучальных груп. У МРК створаны шэраг нарматыўна-прававых дакументаў для работы куратара: палажэнне аб куратары, план работы Савета куратараў, часопісы куратараў. Куратар прызначаецца загадам дырэктара з ліку штатных выкладчыкаў на ўвесь перыяд навучання навучэнцаў.

Намеснікам дырэктара па выхаваўчай рабоце з моладдзю арганізуюцца і праводзяцца два разы на семестр метадычныя аб'яднанні куратараў. У ходзе іх работы аказваецца метадычная дапамога куратарам па фарміраванні актыву навучэнцаў навучальных груп, развіццю розных форм самакіравання, каардынацыі іх работы, аказваецца садзейнічанне арганізацыі самапазнання, самавыхавання і творчага самаразвіцця вучня на аснове псіхолага-педагагічнай дыягностыкі, якую куратары праводзяць сумесна з сацыяльна-педагог. псіхалагічнай службай каледжа.

Куратар нясе адказнасць за стан маральна-псіхалагічнага клімату ў групе навучэнцаў і індывідуальна-прафілактычную работу. Куратарамі навучальных груп праводзіцца работа па выяўленні вучняў, якія знаходзяцца ў неспрыяльных жыццёвых абставінах (малазабяспечаных, з няпоўных сем'яў, якія маюць праблемы са здароўем і перажываюць стрэсавыя сітуацыі).

Куратары навучальных груп штогод складаюць планы і справаздачы па выхаваўчай рабоце. У іх адлюстраваны ўсе напрамкі выхаваўчай работы ў адпаведнасці з Канцэпцыяй бесперапыннага выхавання навучэнскай моладзі філіяла БДУІР МРК. Часопіс куратара навучальных групы з'яўляецца асноўным справаздачным дакументам, які адлюстроўвае арганізацыйную, метадычную, аналітычную работу па ўсіх відах дзейнасці з вучнямі ў курыруемай групе. Існуе практыка правядзення "бацькоўскіх дзён", калі бацькі навучэнцаў атрымліваюць поўную інфармацыю аб вучэбнай і пазавучэбнай дзейнасці сваіх дзяцей.

З мэтай вывучэння педагагічнага вопыту праводзяцца адкрыты куратарскі гадзіннік, аналізуецца вядзенне плануючай і справаздачнай дакументацыі, штогод праводзіцца конкурс педагагічнага майстэрства «Педагог года». Мэта конкурсу: актывізацыя і ўдасканаленне, у тым ліку, выхаваўчай работы выкладчыкаў каледжа, абмен вопытам, выяўленне і ўкараненне ў практыку інавацыйных падыходаў у выхаваўчай рабоце з навучэнскай моладдзю.

Планаванне ідэалагічнай і выхаваўчай працы


Асноўным механізмам арганізацыі ідэалагічнай і выхаваўчай работы ў філіяле БДУІР МРК з'яўляецца яе планаванне, якое ажыццяўляецца ў адпаведнасці з асноўнымі палажэннямі ідэалогіі беларускай дзяржавы, прынцыпамі дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Канцэпцыяй бесперапыннага выхавання дзяцей і навучэнскай моладзі ў Рэспубліцы Беларусь, Законамі Рэспублікі Беларусь "Аб правах дзіцяці", "Аб дзяржаўнай падтрымцы маладзёжных і дзіцячых грамадскіх аб'яднанняў у Рэспубліцы Беларусь". Вялікая ўвага ў каледжы надаецца ідэалагічнай рабоце з выкладчыцкім складам і іншымі катэгорыямі супрацоўнікаў, якая забяспечвае новую якасць, сістэмнасць і змест работы.

Тэхналогіі, якія выкарыстоўваюцца ў выхаваўчай рабоце


У філіяле БДУІР МРК штогод ствараецца інфармацыйна-прапагандысцкая група з ліку кіраўніцкага складу, выкладчыкаў сацыяльна-гуманітарных дысцыплін, куратараў навучальных груп.

Адзіныя дні інфармавання праводзяцца кожны трэці чацвер месяца па тэматыцы, зацверджанай у Мінгарвыканкаме, акрамя таго, прадугледжана штотыднёвае інфармаванне навучэнцаў.

Створана сацыяльна-педагагічная і псіхалагічная служба, накіраваная на аказанне дапамогі вучням у пераадоленні асобасных праблем, трэнінгі зносін, асобаснага росту. Арганізавана псіхалагічная гасцёўня, дзейнасць якой накіравана на фарміраванне псіхалагічнай культуры навучэнцаў, распаўсюджванне псіхалагічных ведаў, фарміраванне, развіццё практычных навыкаў прафілактыкі правапарушэнняў і вырашэння псіхалагічных праблем, пашырэнне ўяўленняў аб магчымасцях практычнай псіхалогіі і практычных псіхолагаў, вывучэнне прычын узнікнення праблем у навучэнцаў, правядзенне псіхалагічных даследаванняў, кансіліумаў, кансультацый.

Навучанне навучэнцаў філіяла БДУІР МРК з выкарыстаннем найноўшых камп'ютарных тэхналогій рэалізуецца, перш за ўсё, цыклавой камісіяй ПАІТ. Кампутарныя тэлекамунікацыі, інфармацыйныя рэсурсы і паслугі Інтэрнэт, мультымедыйныя комплексы спрыяюць уцягванню навучэнцаў філіяла БДУІР МРК у актыўны пазнавальны і выхаваўчы працэс, забяспечвае вольны доступ да неабходнай інфармацыі (у асноўным пасродкам вылучаных ліній Інтэрнэт) з мэтай фармавання ўласнай аргументаванай думкі па той ці іншай праблеме, магчымасці яе ўсебаковага даследавання, што дазваляе шырэй выкарыстоўваць магчымасці новых інфармацыйных тэхналогій у арганізацыі выхаваўчага працэсу.

Дадатковыя магчымасці інфармацыйных тэхналогій у выхаваўчым працэсе адкрываюцца пры выкарыстанні мультымедыя-тэхналогій у мерапрыемствах па выхаваўчай рабоце. Штогод праводзіцца маніторынг (вызначэння ўзроўню якасці і эфектыўнасці ідэалагічнай і выхаваўчай работы), які дае магчымасць вывучыць працэс і бачыць вынік выхаваўчай работы, атрымаць аператыўную і параўнальную інфармацыю для прыняцця кіраўніцкіх рашэнняў і дае магчымасць скарэкціраваць напрамкі намаганняў педагагічнага калектыву на бліжэйшую перспектыву.

Праводзіць маніторынг СППС філіяла БДУІР МРК, якая ажыццяўляе анкетаванне і аналіз атрыманых вынікаў, а таксама прыцягвае органы самакіравання да арганізацыі працэсу анкетавання і падліку вынікаў. Аб'ектам даследавання з'яўляецца выбарка навучэнцаў філіяла БДУІР МРК розных курсаў дзённых аддзяленняў. Пры аналізе вынікаў улічваецца гендэрны аспект, прасочваецца ўзроставая дынаміка, прафесійныя адрозненні і педагагічная пераемнасць. Маніторынгам ахопліваецца каля 70 працэнтаў навучэнцаў.

Развіццё самакіравання навучэнцаў


Вынік дзейнасці самакіравання навучэнцаў напрамую залежыць ад ступені педагагічнай падтрымкі і суправаджэння яго адміністрацыяй філіяла БДУІР МРК, загадчыкамі аддзяленняў, выкладчыкаў. Асноўныя напрамкі дзейнасці органаў самакіравання каледжа: удзел ва ўдасканаленні адукацыйнага працэсу; развіццё прававой культуры; станаўленне грамадзянскай пазіцыі; стварэнне ўмоў для паляпшэння матэрыяльнага і бытавога становішча навучэнцаў, якія пражываюць у інтэрнаце, сацыяльнай абароны; арганізацыя зместавага вольнага часу і фізкультурна-аздараўленчай работы, валанцёрскага і дабрачыннага руху; правядзенне культурна-масавых мерапрыемстваў.

Адным з прыярытэтных напрамкаў развіцця самакіравання ў філіяле БДУІР МРК з'яўляюцца інавацыйныя тэхналогіі выязных семінараў "Лідэр сёння – лідэр заўтра" па прынцыпе "Роўны навучае роўнага" для навучэнцаў новага набору.

Па ініцыятыве самакіравання філіяла БДУІР МРК, валанцёрскага атрада "Крок насустрач" арганізуюцца дабрачынныя акцыі для выхаванцаў устаноў дашкольнай адукацыі Савецкага раёна г. Мінска. Традыцыйнымі сталі спартыўныя святы, канцэрты і танцавальныя вечарыны, акцыі па зборы рэчаў для выхаванцаў дзіцячых дамоў і сацыяльна-педагагічных прытулкаў, у якіх бяруць удзел не толькі навучэнцы, але і выкладчыкі, супрацоўнікі філіяла БДУІР МРК. Арганізуюцца сумесныя мерапрыемствы з грамадскім аб'яднаннем "Беларускі дзіцячы хоспіс" па наведванні дзяцей – інвалідаў.

Выхаванне грамадзянскай культуры асобы навучэнцаў


Грамадзянская культура, згодна з Канцэпцыяй бесперапыннага выхавання дзяцей і навучэнскай моладзі ў Рэспубліцы Беларусь, праяўляецца ў такіх інтэгратыўных якасцях асобы, як грамадзянскасць і патрыятызм. Грамадзяственносць характарызуе ўзаемаадносіны асобы з грамадствам і дзяржавай; дазваляе адчуваць сябе юрыдычна, сацыяльна, маральна і палітычна пісьменным і дзеяздольным. Грамадзянства цесна ўзаемазвязана з патрыятызмам, які выяўляецца ў любові Радзіме, павазе да яе гістарычнага мінулага, адказнага стаўлення да сучаснасці і будучыні, гатоўнасці абараняць інтарэсы сваёй Айчыны.

Змест выхаваўчай работы па фарміраванні і развіцці грамадзянскасці, патрыятызму навучэнцаў філіяла БДУІР МРК арыентаваны на засваенне агульначалавечых гуманістычных каштоўнасцей, культурных і духоўных традыцый, ідэалогіі беларускай дзяржавы, развіццё ўмення спалучаць свае асабістыя інтарэсы з інтарэсамі іншых, дзяржавы і грамадства ў цэлым. грамадзянскага абавязку, патрэбнасці ў працы на карысць грамадства. Гэты напрамак рэалізуецца праз вучэбную і пазавучэбную дзейнасць філіяла БДУІР МРК.

Тэхналогіі выхавання грамадзянскасці і патрыятызму ў каледжы:

  • Непарыўная сувязь выхавання і навучання, што праяўляецца ў структураванні зместу навучальных дысцыплін з пазіцыі фарміравання грамадзянскай культуры і грамадзянскіх кампетэнцый;

  • Далучэнне навучэнцаў філіяла БДУІР МРК да сістэмы дзяржаўных каштоўнасцей таварыства;

  • Фарміраванне пачуцця гонару за сваю краіну і гатоўнасці да выканання сацыяльнай ролі грамадзяніна Рэспублікі Беларусь;

  • Развіццё ў вучняў цікавасці да палітычнага жыцця грамадства, патрэбнасці ў авалоданні палітычнымі ведамі, навыкамі і ўменнямі грамадскага дзеяча; уключэнне асобы ў даступную грамадска-грамадзянскую дзейнасць, у працэсе якой адбываецца фарміраванне пачуцця патрыятызму;

  • Вывучэнне Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, якая стварае ўмовы для дэмакратыі і грамадзянскай згоды, свабоднага і дастойнага развіцця асобы;

  • Выхаванне паважлівых адносін да дзяржаўных сімвалаў, традыцый каледжа (сцяг, гімн Рэспублікі Беларусь); органам дзяржаўнай улады краіны.

Па выніках маніторынгу эфектыўнасці ідэалагічнага суправаджэння выхаваўчай работы ў філіяле БДУІР МРК большасць навучэнцаў (каля 92%) адчуваюць пачуццё любові да Радзімы, свайго народа, павагу да яго гісторыі і культуры, ганарацца дасягненнямі нашай краіны і жадаюць бачыць Беларусь квітнеючай дзяржавай. Не менш як 80 працэнтаў вучняў ведаюць асноўныя палажэнні Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, асновы ідэалогіі беларускай дзяржавы, з павагай адносіцца да традыцый каледжа. Больш за 50 працэнтаў навучэнцаў лічаць, што ў нашай краіне створаны неабходныя ўмовы для прафесійна-асобаснага развіцця і самарэалізацыі. Аналіз прыводзіць да высноў, што ў вучняў філіяла БДУІР МРК сфарміраваны якасці грамадзяніна і патрыёта; яны цікавяцца жыццём рэспублікі, схільныя праяўляць актыўную грамадзянскую пазіцыю і рэалізоўваць свае грамадзянскія правы, у прыватнасці права ўдзельнічаць у выбарах.

Прафілактыка правапарушэнняў навучэнцаў


Прафілактыка правапарушэнняў вядзецца ў адпаведнасці з планам Камісіі па прафілактыцы правапарушэнняў сярод навучэнцаў, па якім штомесяц абмяркоўваюцца тэарэтычныя пытанні. "Аб арганізацыі прафілактычнай работы савета інтэрната і вынікаў рэйдаў-праверак па пытаннях захавання правілаў унутранага распарадку" і інш.), а таксама разглядаюцца факты правапарушэнняў.

Праводзяцца сумесныя пасяджэнні Савета прафілактыкі правапарушэнняў сярод вучняў філіяла БДУІР МРК і Савета інтэрната.

Забяспечана ўзаемадзеянне з ІСН, органамі аховы здароўя, міліцыі, аддзеламі па рабоце з моладдзю, падпісаны дагавор.

Рэгулярна аналізуюцца пытанні паспяховасці, наведвальнасці навучальных заняткаў і выкананне вучнямі правіл унутранага распарадку. Узяты пад асаблівы кантроль пытанні арганізацыі вучобы і вольнага часу навучэнцаў, якія пражываюць у інтэрнаце.

Створана картатэка і вядзецца пастаянная работа з навучэнцамі, схільнымі да дэвіянтных паводзін. Гэтыя навучэнцы ўзяты пад асаблівы кантроль.

Прапаганда культуры здаровага ладу жыцця


У рамках рэалізацыі дзяржаўных праграм па прафілактыцы асацыяльных з'яў у маладзёжным асяроддзі і з мэтай фарміравання здаровага ладу жыцця ў філіяле БДУІР МРК распрацоўваюцца Комплексная праграма па прафілактыцы супрацьпраўных паводзін і шкодных звычак сярод вучняў. Мэтай комплекснай праграмы з'яўляецца прадстаўленне ўсіх магчымасцяў каледжа для фармавання псіхічна здаровага, фізічна развітага, сацыяльна адаптаванага чалавека. Эфектыўнае выкарыстанне здароўезберагальных інавацыйных тэхналогій, удасканаленне сістэмы фізічнага выхавання на аснове рэалізацыі індывідуальнага падыходу да вучняў.

Традыцыйнымі акцыямі і прафілактычнымі мерапрыемствамі сталі: прафілактычная акцыя па барацьбе з алкагалізмам "Алкаголь і здароўе – несумяшчальныя"; прафілактычныя акцыі да Сусветнага дня некурэння, у рамках Сусветнага дня без тытуню – "Дыхай свабодна!", "Кінь курыць і выйграй!", "Разам супраць раку – разам у барацьбе за жыццё", "Курэнне і спорт несумяшчальныя", "Жыццё без тытуню», «Пераадолей сябе» і інш.; прафілактычныя акцыі да Сусветнага дня барацьбы са СНІДам: "Моладзь кажа СНІДу – НЕ!", "Спартсмены супраць СНІДу" і інш.; навучальны семінар па падрыхтоўцы трэнераў мультыплікатараў для працы па прынцыпе "Роўны навучае роўнага"; прафілактычныя акцыі ў рамках Міжнароднага дня барацьбы з наркотыкамі: "Не пагасі жыццё!", "Мы – супраць наркотыкаў", "Моладзь – за будучыню без наркотыкаў!"; прафілактычныя акцыі «Спыні туберкулёз – дыхай свабодна!»; прафілактычныя акцыі "Здаровае сэрца!", "Тваё здароўе – здароўе нацыі", "Беларусь за здаровы лад жыцця", "Маладое пакаленне – за здаровы лад жыцця", "Сілкуйцеся правільна!" і інш.; акцыя «Не пакінем без увагі кожную маці, кожнае дзіця!», прысвечаная Рэспубліканскаму Дню маці, Тыдню Маці; штогадовы "Восеньскі" і "Вясновы" лёгкаатлетычны крос сярод груп малодшых курсаў; куратарскі гадзіннік па тэмах: «Наркаманія. Следства і наступствы», «Уся праўда аб курэнні», «Шкодныя звычкі і барацьба з імі», «Піва і здароўе чалавека», «Спыніць СНІД. Выканаць абяцанне» і інш.; сустрэчы з вузкімі спецыялістамі паліклінік г. Мінска. Рэалізацыя прафілактычнага праекта "Мой стыль жыцця сёння – тваё здароўе і поспех заўтра".

У філіяле БДУІР МРК працуюць наступныя аб'яднанні па інтарэсах (спартыўныя секцыі): "Сілавая гімнастыка", "Армрэстлінг", "Стралковая падрыхтоўка", "Прызыўнік, дапрызыўнік".

Праца з таленавітай моладдзю


Створаны і папаўняецца банк даных адоранай моладзі філіяла БДУІР МРК. Штогод праводзяцца прадметныя алімпіяды, якія навучаюцца філіяла БДУІР МРК таксама бяруць удзел у гарадскіх, раённых і рэспубліканскіх алімпіядах. Пераможцы гэтых алімпіяд выступаюць на міжнародных спаборніцтвах і алімпіядах.

З мэтай фарміравання ў вучняў эстэтычнага густу, развіцця навыкаў змястоўнага вольнага часу, далучэння да мастацкай творчасці праводзяцца конкурсы мастацкай самадзейнасці "Дзёрзай, першакурснік", "Міс і Містэр МРК"; фестываль каманд КВЗ пад дэвізам «Кубак гумару».

Навучэнцы прымаюць удзел у штогадовым гарадскім патрыятычным фестывалі эстраднага мастацтва ў намінацыі – "Эстрадная песня".

Праца моладзевых арганізацый


Кабінетам выхаваўчай работы з моладдзю ва ўзаемадзеянні з органамі самакіравання створаны аптымальныя ўмовы для рэалізацыі грамадска-карысных ініцыятыў навучэнцаў. У творчым партнёрстве выступае прафсаюзная арганізацыя філіяла БДУІР МРК, мэта якой – абарона сацыяльна-эканамічных і прававых інтарэсаў навучэнцаў. Прафсаюзнай арганізацыяй навучэнцаў праводзяцца масавыя мерапрыемствы, такія як: экскурсійныя паездкі па Беларусі, культурныя праграмы, сацыяльныя праекты.

ВА ГА "БРСМ" рэалізуе свае статутныя задачы праз сістэму мерапрыемстваў, накіраваных на фарміраванне актыўнай жыццёвай пазіцыі грамадзянскасці і патрыятызму. Агульная ўцягнутасць моладзі ў ВА "БРСМ" складае каля 35% ад агульнай колькасці навучэнцаў каледжа.

Механізмам уключэння навучэнцаў у дзейнасць грамадскіх арганізацый і самакіравання з'яўляецца праектная дзейнасць:

  • творчыя праекты : «Дзень ведаў», «Дзёрзай, першакурснік»;

  • якія развіваюць праекты : «Школа лідэрства»; "Тымбілдынг – новыя імёны"; "МРК ТБ";

  • адукацыйныя праекты : «Лабараторыя ідэй»;

  • сацыяльныя праекты : "МРК – дзецям", "Будучыню пабудуем разам";

  • праект па прапагандзе здаровага ладу жыцця : "Мой стыль жыцця сёння – маё здароўе і поспех заўтра!";

  • валанцёрскія праекты : «Крок насустрач».